Het nieuwe opvolgen is gebaseerd op taken!
Het komt nog erg vaak voor: een opvolgdatum in het CRM. Het principe van opvolgen is niet verkeerd, integendeel! Maar een opvolgdatum, waarop je kan selecteren om je eerst volgende actie te bepalen, is achterhaald. Ga slim opvolgen: laat het systeem voor jou werken!
Een ouderwets, ‘dom’ CRM met een oude werkwijze:
Veel CRM systemen bestaan uit een verzameling/database van klantkaarten, inclusief opvolgdatum per contactpersoon. Een gebruiker moet in de database sorteren op de opvolgdatum, dan vindt hij de contactpersoon die benaderd moet worden. De medewerker bepaalt aan de hand van de klantgegevens, of eventueel actie-beschrijving, wat er moet gaan gebeuren.
Kortom: de gebruiker werkt met het CRM-systeem. Herkenbaar?
Een modern en slim CRM: gebaseerd op activiteiten
Wat nu als het CRM-systeem voor jou werkt?
Dat is het doel van een CRM-systeem wat ons betreft. Een intelligent systeem bepawat jou helpt met het onthouden van informatie, wat op het juiste moment informatie aanbiedt. Wij noemen dit ‘activity-based’ werken met een CRM. Je werkt op basis van activiteiten in het CRM. Een activiteit kan een taak, belletje of afspraak zijn. Deze activiteiten komen op het juiste moment in je takenlijst en agenda. Je taak geeft aan wat je moet doen, voor wanneer en met wie (contactpersoon). Bij de afgesloten activiteiten weet je ook wat er bij de contactpersoon gebeurt is! Toekomst en historie zijn inzichtelijk en op orde.
Daarmee werkt het systeem nog niet voor jou.. Als je echter kiest voor een CRM-pakket met in te bouwen intelligentie (custom workflows) kan het systeem de activiteiten voor jou aanmaken! Stel je toch voor dat je een brochure verzend, en dat er na 3 dagen automatisch een taak voor opvolgen komt? En als je die offerte verstuurd, na een week een reminder krijgt in je persoonlijke takenlijst in het CRM?
Tip: De twee ‘intelligente’ CRM-pakketten die dat goed kunnen zijn: Zoho CRM of Salesforce CRM
Met Zoho CRM heb je (minstens) de professional versie nodig voor Workflows. €20,- per gebruiker per maand.
Met Salesforce heb je (minstens) de Lightning Enterprise versie nodig voor Workflows. €150 per gebruiker per maand.
(Verbaast het u nog dat wij fan zijn van Zoho??)
Workflows implementeren: de intelligentie inbouwen
Het is natuurlijk mooi dat een CRM-systeem de functionaliteit van ‘custom workflows’ biedt. Echter moeten deze ook ingericht worden. Onze filosofie start zodoende bij de processen. Analyseer eerst de processen en breng ze in kaart. Deze processen kunnen dan vertaald worden in een implementatie aanpak (o.a. workflows). Dit bepaald direct de gewenste functionaliteiten, en dus: welke software en versie heb je nodig? Daarnaast is de procesbeschrijving als het ware de blauwdruk voor de implementatie. Of zoals ik het wel eens oneerbiedig zeg: het is daarna alleen nog een kwestie van in elkaar klikken van het systeem..
Start zodoende met een behoefte- en procesinventarisatie! Dit is altijd de eerste stap die wij ondernemen. Onafhankelijke inventarisatie, op basis waarvan u een gedegen offerte kan ontvangen voor het vervolg en CRM-systemen en aanbieders kan vergelijken!
Conclusie: Zoek een slim CRM-pakket + een goede implementatie partner!
Wij zijn partner van Zoho CRM geworden, juist omdat hier onder andere de kracht ligt van het systeem. U zag het prijsverschil tussen Zoho en Salesforce. Geen enkel CRM-systeem biedt de functionaliteit zo goed als Zoho, laat staan voor die prijs. Een goede implementatie partner start bij het proces, en vertaald het in een fantastische oplossing en implementatie!
Duidelijk verhaal toch? U zult begrijpen, wij helpen u graag als u de ambitie heeft om uw relatiebeheer (CRM) naar een hoger niveau te tillen!
U heeft wellicht gezien dat wij 3 belangrijke punten garanderen:
1. Wij structureren uw klantrelatieprocessen in een slimme IT oplossing.
2. Wij bieden excellente service en support bij gebruik: Snelheid + Expertise.
3. Wij verzorgen unieke management rapportages met onmisbare stuurcijfers.
Afspraak maken? >>