Zoho CRM implementatie in 3 stappen:
Stap 1: Proces- en behoefte inventarisatie
Een eerste stap in een implementatieproces is het identificeren van de huidige processen en behoeften.
De gewenste processen bepalen in grote mate de behoeften. Welk automatiseringsniveau is nodig, welke modules of applicaties, dat zijn allemaal uitkomsten naar aanleiding van een proces analyse. Soms zijn er ook specifieke behoeften, bijvoorbeeld een koppeling met een extern systeem. Deze behoeften worden allemaal in kaart gebracht. Deze eerste stap kan ook onderdeel zijn van het pre-sales gedeelte, ten behoeve van een CRM-selectie.
Stap 2: Implementatie Zoho CRM
Aan de hand van de gewenste processen gaan we Zoho CRM implementeren.
Tijdens het implementeren wordt het CRM ingericht voor het bedrijf. De juiste instellingen worden toegepast, de gewenste modules en applicaties aangepast of gebouwd. De hoofdfocus ligt bij het vertalen van de processen in workflows en blauwdrukken. Dit gaat zorgen voor de automatisering van processen en structureren van de opvolging. Afwijkende processen kunnen met Zoho Creator worden gebouwd. De implementatie kan op locatie of op afstand.
Stap 3: Oplevering en feedback
Tijdens oplevering bespreken we het geïmplementeerde CRM.
CRMstrategen bespreekt samen met de klant het geïmplementeerde CRM en lopen door de gebouwde onderdelen heen. De klant kan direct feedback geven en krijgt daarna ook een periode om goed te testen. Alle feedback wordt verwerkt in het CRM, zodat het geheel naar wens is.
Voor in de toekomst heeft de klant de keuze om een service-abonnement af te sluiten, zodat er geen onverwachte hoge kosten kunnen ontstaan. Bovendien is de stap dan kleiner om naar ons toe te stappen met (kleine) verbeteringen. Continue verbeteren: we streven naar perfectie!