Zoho CRM Lead Nurturing

Zoho CRM Lead Nurturing

Zoho CRM lead nurturing 

Zoho CRM heeft veel functionaliteiten. Een van de beste features zijn de diverse mogelijkheden met workflows. Lees hieronder het verhaal met over lead nurturing.

Lead nurturing met CRM: 

Lead nurturing is een marketing methode waarbij je leads met bepaalde content gaat voeden. Dit doe je door een reeks e-mailtjes te sturen in een bepaalde tijd, met interessante content. Zo voed je de lead met informatie, en hopelijk raakt de lead geïnteresseerd. Je maakt op die manier van een koude lead, een warme lead.

Met Zoho CRM (Enterprise editie) heb je de mogelijkheid van een auto-responder. Dit wil zeggen: er kan op basis van criteria automatisch een mailtje uit gaan naar een lead/contactpersoon. Bijvoorbeeld: Ik selecteer het vakje ‘campagne’ en direct gaat er een mailtje naar de lead. Je kan in een workflow deze auto-responder inbouwen, en het mooie is dat je ook vervolg actie op een later tijdstip kan koppelen. Zo kan je dus een automatische reeks van mailtjes inbouwen. Hiermee kan je lead-nurturing gaan doen. Een onderbreking in de workflow bouwen is wel zo verstandig, namelijk als de lead bijvoorbeeld zelf al contact opneemt. De reeks van content kan je laten eindigen met een opvolg taak. Dan beslis je wat je met de lead wilt gaan doen. Is de lead warm genoeg om te benaderen? Actie.

Lead scoring:

In het CRM zit de functie lead scoring. Dit zijn velden waarmee je een automatische score geeft aan een lead. De criteria voor het berekenen van de score kan je aanpassen. Bijvoorbeeld: als iemand je mail opent of klikt, kan je een score geven. Je kan ook een negatieve score geven. Aan de hand van de score kan je dan zien of een lead warm of koud is. Heeft een lead veel mailtje geopend en geklikt? Wellicht is de persoon geïnteresseerd!

In SalesIQ (applicatie voor webchat en tracking) zit ook lead scoring, en ook dit kan in het CRM komen. Echter moet je het niet verwarren met bovenstaande score. SalesIQ meet de interactie op de website.

Om een duidelijk voorbeeld te geven van Lead nurturing in het CRM, zie hier het filmpje:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *